søndag 31. oktober 2010

Juleinspirasjon - Golden Christmas fra Holmegaard og Georg Jensen

Jeg har i mange år spart på Golden Christmas produktene. Glassproduktene kommer fra Holmegaard og ornamentene fra Georg Jensen. De kommer ut med nytt design hvert år, og jeg synes det er koselig å spare på noe som er litt ordentlig og som holder seg år etter år. Her ser dere noen av årets produkter fra Holmegaard:

Juleflaske
Årets juleflaske
Juledramglas
Aquavit-glass
Julevandglas
Vannglass (disse hadde det vært kjekt å få et par av til jul)

Her ser dere noen av ornamentene fra Georg Jensen. Alle produktene finnes både i sølv og i gull. (Jeg har for det meste gull).

STAR for the Christmas tree, large, gold plated

Stjerne til juletreet

CENTREPIECE  24-carat gold plated candleholder centrepiece

Lysestake med holdere som har forskjellig motiv. Disse kan også brukes til å ha på juletreet for de som tør og ønsker levende lys der :)

DOOR WREATH large, 24-carat gold door wreath

Krans som f.eks kan henge i vinduet eller på døren.
(Bildene er lånt fra www.holmegaard.dk og www.georgjensen.com)

2 kommentarer:

  1. Så koselig design det var på Holmegaard produktene... Jeg skal jo ha skikkelig rød og gammeldags jul dette året, så det passer jo perfekt. Jeg sparer også på glassene og to av dem er herved satt på årets ønskeliste! :)

    SvarSlett
  2. Ja, det er jo ikke alltid de kommer i rødt. Veldig fin design synes jeg.

    SvarSlett